Allmänna Försäljningsvillkor

Vi levereras endast inom Sverige. We only Deliver in Sweden.

 

Orderprocessen är som följer

Ni lägger en order, betalar via faktura eller via kort, ni väljer fraksätt, företagspaket eller privatpaket. Vid företagspaket måste någon alltid vara på plats för att ta emot paketet annars går paketet tillbaka till DHL:s logistikcenter och ni blir ombedd att ta kontakt med dom. Så vi skickar endast företagspaket till företag och via ombud till Privatpersoner. Vid privatpaket så får ni ett sms av DHL när det kommit fram till ert utlämningställe och ni går dit och hämtar ut det. När efterkrav blir aktuellt så ombedes ni betala för att få ut varorna. Vi uppdaterar er order varefter processen fortskrider till varan är på väg till er och då får ni ett sändningsnummer mailat till er. Om ni valt att hämta ut er order på plats hos oss i butiken så hör vi av oss när ordern finns för avhämtning.
 
Vi kontaktar er om varan skulle vara slut eller restnoterad. Därefter får ni själva besluta hur ni skall göra. Om ni vill kvarstå med er beställning eller avbeställa, Väntar vi hem en vara inom 1-2 dagar så kommer vi inte att hör av oss då vi beräknar att alla ordrar kommer att gå ifrån oss mellan 1-3 dagar. Vi kommer alltid att förse er med information om vad som händer med er order. Är de restnoterade produkter så hör vi av oss, när vi levererar så får ni ett mail om de samt sändningsnummer på paketet. Vi vill att ni som kund ska känna er trygga med att lägga en order på vår sida.
 
För er som väljer betalningsalternativ Faktura så kommer ni (Privatperson) eller företaget ( förtaget) ni handlar ifrån att genomgå en kredit och anmärkningskoll samt kontroll via ert telefonnummer ni lämnat. Är mobiltelfonnummret ej registrerat kommer vi automatiskt flytta över er till efterkravsbetalning. Telefonnummret skall så klart vara regisrerat på den som beställer. D.v.s att ni kommer att få betala när ni hämtar ut paketet annars får ni ej ut paketet.
 
Beställningar mottagna före kl. 13.00 på måndag till torsdag kommer att behandlas samma dag, för leverans inom 1-5 arbetsdagar. Beställningar mottagna på fredagar, lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag. Leverans sker via DHL (Paket), Posten (Brev) eller annat företag inom transportsektorn.
 
Vi besvarar alla mail vartefter de kommer inom, dock alltid senast inom 48 timmar. Gäller dock ej vid helgdagar.


 
Allmänt

Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument / kund gör en beställning via www.holli.se och därtill hörande sidor. Avtal ingås mellan dig och JiRo i Sverige AB, organisations nr. 559029-7973 . Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om holli.se framgår på Webbplatsen. Villkoren är enbart tillämpliga för Kund som är konsument och som gör beställningar via Webbplatsen. Vi levereras endast inom Sverige. We only Deliver in sweden.


 
Leveranstider

Rent allmänt säger vi leverans inom 1-3 dagar på alla varor. Vi räknar med att ha allt det vi säljer på lager. Vi tar hand om alla ordrar samma dag de kommer in, de som kommer in före kl 13 skickas samma dag och är det något som är tillfälligt slut så kommer vi att höra av oss via mail till er på den mailadressen ni uppgett. Allmänt så levererar vi samma eller påföljande dag från order kommit in till oss. Är något tillfälligt slut så kommer detta oftast in inom 1-2 dagar och vi kan få iväg eran order. Vårt mål är absolut Max 3-dagar (ej helgdagar inräknat).

Ni ska alltid få löpande information angående er order från oss, får ni ingenting inom 1-2 dagar så hör av er, bortsett helgdagar såklart.

I fall när kunden anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av beställning eller om det är något annat som gör att ni vill avbeställa, är det kundens / ert ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med Jiro i Sverige AB / Holli´s köpvillkor.  Man har alltid rätt att avbeställa ända fram till strax innan ni hämtar ut paketet eller fått det. Alternativt har ni alltid ångerrätt i 14 dagar. Man kan allltid returnera en vara enligt retur och ångerrätten.


 
Hävning och Avbeställning

Om vara skulle visa sig vara restnoterad, eller om något annat skulle inträffa som försenar er order så kommer vi att höra av oss till er. Ni avgör då själva om ni vill vänta eller häva er order. Har ni väntat under oskälig tid utan information av oss så har ni också all rätt att häva er order. Ringer eller maila oss. Ni ska alltid få löpande information angående er order från oss.

Får ni ingenting inom 1-2 dagar så hör av er, bortsett helgdagar såklart.
 
Vi holli.se kommer att ta ut en avgift om vi hunnit skicka paket vid det fall ni ångrar er eller häver ert köp. Då har vi lagt ut en kostnad för leveransen och denna reurfrakt kommer vi att ta 49:- för. Då ingår returfrakten och emballage. de är de kostnader vi har för detta. Häver ni ert köp före vi skickat det så utgår inga kostnader alls.
 
Har ni betalt med kort så drar vi av detta vid returen av pengar till kortet, Har ni valt faktura så kommer vi att fakturera dessa 49:- + adminstrationsavgift / Fakturaavgift 19:-.


  
Betalningslösningar

Vi tar emot kort, visa eller Mastecard. Du kan också välja Faktura som betalningslösning. Vid faktura tar vi 19:- i fakturaavgift.

Vi uppfyller kraven för PCI DSS och vi innehar SSL-Certifikat.

 

Beställning och övrigt

För det fall beställaren är under 18 år så måste målsmans tillstånd inhämtas före köpet genomförs.

Vid beställning till företag godkänns endast beställningar från den som är firmatecknare, bolagsbevis kan komma att behövas. Vi hör av oss.

Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att JiRo i sverige AB / Holli.se lider ekonomisk skada, polisanmäls.
JiRo i sverige AB / Holli.se friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende, storlek och beskaffenhet.

Hittar ni fel på bilder så höra gärna av er.  Vid uppenbara fel på priser så kommer vi att höra av oss.
 
Vid misstankar om bedrägeri så Polisanmäls dessa fall alltid!


 
Restnoteringar

Om du skulle beställa en produkt som är slut restnoteras den och skickas så fort den åter finns i lager. Om du beställer flera produkter och någon är slut skickas alla produkter när samtliga produkter finns för leverans. Vi gör inga delleveranser. Vi tar alltid kontakt mer er om det skulla vara restnotering eller om det är något annat som förhindrar att vi kan skicka ordern, så får ni själv välja hur ni vill göra. Om ni vill avbeställa eller vänta.


 
Ej uthämtade paket / Outlöst Försändelse

Har du valt Postförskott eller DHL Paket Privat som fraktsätt finns dina varor kvar på utlämningstället under 14 dagar. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:- Detta gäller såklart inte om ni hört av er och anledning till detta finns.


 
Returer

Se här för utskrift av blankett vid ångerrätt, fyll i och skicka in till oss: Klicka här

Returer sker alltid på din egen bekostnad. Dock ej om varan är defekt eller om vi har packat fel. Då står vi för frakten.

Retur får ej ske mot postförskott eller efterkrav och varorna skall komma in till oss på vår lagermottagning. Varorna som du vill skicka åter till oss ska packas och skickas med varsamhet. Det är du som ansvarar för att de du vill skicka i retur når oss.
 
Adress för retur: JiRo i Sverige AB / Köpmannagatan 9B, 762 31 Rimbo
 
Du har inte returätt om:  du köpt Receptfria läkemedel, livsmedel eller kosttillskott med förbrukningsdag på. Vi tar inte mot returer på dessa varor eller om du brytit förseglingen produkten. Vad menar vi då med detta. Om du öppnar upp burkar, påsar så man kommer in till själva, pulver, kapslar, tabletter, innehåll då gäller ej returrätt. I övrigt har du full returrätt.

Däremot så tar vi reklamation på dessa om det mot förmodan skulle visa sig att sista förbrukningsdag är inom ej rimlig tid.

Vi betalar tillbaka pengar inom 14 dagar från det att vi fått vetskap om att en retur är på väg till oss. Ni måste dock alltid anmäla att ni tänker skicka en retur till oss.

Är det fel på kosttillskotten eller livsmedel så hör av er så tar vi en reklamation.

 
 
Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Fakturaavgift 19:- Kortavgift 0:- Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.


 
Frakter och kostnader

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt. Frakt enhetspris på 49:- Köp över 300:- fraktfritt.


 
Ångerrätt och Konsumentverkets Ångerblankett

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Vi ersätter 100% av produktens värde. Frakten står du för.

Se här för utskrift av blankett (Konsumentverkets ångerblankett), fyll i och skicka in till oss: Klicka här
 
När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Du får ej bryta förseglingen på produkterna.
 
Det finns undantag då ångerrätten inte gäller.

 

Exempel på varor och tjänster som ångerrätten inte gäller: Utdrag från konsumentverket.

  • En förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits av konsumenten.
  • Kulturevenemang och idrottsevenemang.
  • En tjänst som har fullgjorts och konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras. Till exempel livsmedel och varor med sista förbrukningsdag.
  • Lösnummer av en tidning eller tidskrift.
  • Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel. 

 


Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi vill såklartt att varan då kommer in inom denna period också eller ett sändningsnummer som talar om att varan är på väg till oss. Bifoga alltid något i returensändningen så vi vet vem det är som skickat åter varor. Men börja alltid med att höra av dig så hjälper vi dig med returförfarandet. Vi betalar åter när varan kommit in till oss. Skicka aldrig returer så vi behöver åka till något utlämningaställe för att hämta ut det. Ska alltid vara företagspaket oavsett vilket fraktbolag du använder eller via postgången och valfritt bolagså det kommer in till oss på vårt lager.

Återbetalning ska ske med samma betalningssätt som vid köpet. Kortköp sätts åter in på ditt kort. Har du redan betalt via din faktura så måste du bifoga ett Bankgiro eller kontornummer vi ska sätta in pengarna på samt bank. Har du ej betalt fakturan så fixar vi en kreditfaktura. 


 
Garantier Reklamationer

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare. JiRo i Sverige AB / Holli.se lämnar inga garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Vi lämnar 3-års garanti på våra produkter eller datum före sista förbrukningsdag. Vilket som infaller först. Vi anser att 2 månader sedan ni fått varan anses vara skälig tid för att upptäcka skada eller defekt. Är det några som helst problem med våra produkter förväntar vi oss att ni hör av er till oss. Då tar vi tag i det, lovar. Vi skickar ut fraktsedel till er. Vid reklamationfall skall dessa vara avklarade inom 14 dagar och ev ersättningsprodukt ha skickats ut. Ev fraktkostnader och andra utlägg utbetals vid samma tillfälle.


 
Tvister  ARN / EU:s Dirketiv och Konsumentverket

Vi rättar oss efter konsumentköplagen och de lagar som finns enligt ARN ( Allmäna reklamationsnämnden). Se konsumentverket och distansavtalslagen, ARN ( Allämna Reklamationsnämnden) www.arn.se samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
 Hör av till oss vid funderingar eller frågor kring detta. Vill ju såklart lösa problemen in i de längsta. Ring 0175-20500 eller maila oss på info@holli.se.


 
Äganderätt

Levererade produkter förblir JiRo i Sveriges AB´s egendom tills full betalning erhållits.


 
Personuppgifter

Dina personuppgifter blir behandlade enligt Personuppgiftslag (1998:204) , www.kov.se /konsumentverket.


 
Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post." Se även under information vi har om vår Integritetspolicy Cookies Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support. Se även under information vi har om våra cookies och Policy.

Erbjudanden

NiaCel 250 (nicotinamide riboside)
779 kr
  • Kan bromsa åldrandet?!
  • Mycket intresse kring denna produkt Nu i högre styrka.
Stress B-komplex Thorne
179 kr
  • Med extra B5 för binjurestöd
  • Ett omfattande komplex av B-vitamin
Diskmedel Green Apple & Basil Attitude
39 kr
  • Attitude diskmedel, tillverkad av rena produkter. Certifierad av EcoLogo
  • Mer action med färre bubblor, skonsam för händerna
    Esberitox 200st Tabletter
    189 kr
    %
    Esberitox 200st Tabletter
    200st tabletter
    • Innehåller tre välkända medicinalväxter - Baptisia, Tuja och Echinacea
    • Lindrar förkylningssymtom
      Adrenal Cortex Thorne
      149 kr
      • Stödjer sunda nivåer av kortisol (Stressnivåer)
      • Bidrar till upprätthållande av kroppens immunförsvar och stresshantering
      CoEnzyme Q10 Liposomal Quicksilver 50 ml
      495 kr
      CoEnzyme Q10 Liposomal Quicksilver 50 ml
      Coenzym Q10 i liposomal form
      • Liposomal form för absolut bäst upptag
      • Bidrar till sunda energinivåer

        Kosttillskott, mat och träning, allt för din hälsa och välmående!

        Vi på holli vill erbjuda dig som kund ett brett produktsortiment inom en rad skilda segment inom mat, träning och hälsa.

        Hos oss hittar du allt från vitaminer, mineraler och proteiner till mat som tex: nötter, glutenfritt men även godis, kroppsvårdsprodukter och naturliga rengöringsmedel. Många av produkterna du hittar i vår butik är ekologiska, glutenfria och fairtrade märkta.

        Det som är gemensamt för alla produkter vi säljer är att de är noga utvalda och att det enligt våra krav ska uppfylla ”bäst i klassen”. Vårt tänk innefattar förutom de naturliga och de ekologiska även att försöka hålla socker och mjölinnehåll på en så låg nivå som möjligt till ett så bra pris som möjligt.

        Välkommen till Holli - din vän på hälsostigen!