Integritetspolicy

Generellt

Holli i Sverige AB driver holli.se, nedan i text ofta refererad som ”Holli”

Genom denna Integritetspolicy vill ge dig full insyn i hur vi på Holli hanterar personuppgifter och hur vi hanterar din integritet vid användning av våra tjänster (applikationer och/eller hemsidor). Hollis Integritetspolicy är framtagen i syften för att tydliggöra Hollis inställning i integritetsfrågor och behandling av personuppgifter.

Vi värnar om våra kunders och användares integritet och följer svensk lagstiftning som syftar till att skydda dig som privatperson, bl.a. personuppgiftslagen (1998:204). Vi eftersträvar att upprätthålla en hög nivå av skydd för den personliga integriteten. Hollis integritetspolicy har tre syften:

  1. Förklara hur vi använder informationen som du delar med oss för att vi ska kunna bygga en fantastisk webshop, träningsida och för att kunna ge dig en fantastisk upplevelse med den.
  2. Säkerställa att du förstår vilken information vi samlar in med din tillåtelse och vad vi gör – respektive inte gör – med den.
  3. Hålla oss ansvariga för att skydda dina rättigheter och din integritet under policyn. Denna Integritetspolicy gäller för alla webbplatser som tillhandahålls av Holli.

 

För vissa tjänster och produkter som Holli tillhandahåller kan det finnas särskilda villkor för personuppgiftsbehandling, vilka i förekommande fall tillhandahålls när tjänsten i fråga används. Genom att använda Webbplatsen och Hollis produkter och tjänster godkänner du denna Integritetspolicy. För oss på Holli är användarens integritet oerhört viktig. Tillsammans med Personuppgiftslagen (PuL) har denna Integritetspolicy till syfte att skydda användares personliga integritet. Jiro i sverige / Holli kan samla personuppgifter som t.ex. förnamn, efternamn, personnummer, telefonnummer och e-postadress i en databas. Genom att använda Hollis tjänster intygar du att du har tagit del av, godkänt och samtycker med vår Integritetspolicy. Vår integritetspolicy uppdateras kontinuerligt. Den senaste versionen finns alltid tillgänglig på www.holli.se/integritetspolicy.

Har du har tips, tankar och/eller synpunkter rörande denna Integritetspolicy kontakt oss på info@holli.se.

Personuppgifter och informationssammling

Alla information som vi samlar från användande av våra tjänster gör vi för att kunna maximera användarupplevelsen av Hollis och fyskampens tjänster. Personuppgifterna som t.e.x. namn, adress, personnummer, e-mail och telefonnummer, samlas för att möjliggöra registreringen och användning av tjänster samt för att skapa ömsesidigt givande interaktion mellan våra användare (konsumneter och företagare) och tredjeparter (företag). Vi vill värna om våra användare och avser att aldrig dela information på något sätt som skulle skada eller kränka våra användares integritet. Holli behandlar all information om dig som kund, d.v.s. namn, efternamn, telefonnummer, personnummer, e-post och övriga uppgifter, med datastöd. Behandlingen av dessa uppgifter sker dels för administration av kundförhållandet och dels för marknadsföring.

Marknadsföring till kund sker via nyhetsbrev, e-post, sms och mms. Som användare har du rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad om dig. Du kan själv rätta uppgifter, eller begära rättning av uppgifter, som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande. Insamling av personuppgifter kan vara både aktivt och passivt. Aktiv insamling sker när du som användare eller kund lämnar dina uppgifter till oss i samband med inloggning, köp av tjänst/produkt eller liknande.

Om du inte själv genom en aktiv handling lämnar uppgifterna till oss utan insamlandet sker med hjälp av andra verktyg (t.ex. genom cookies) anses insamlingen som passiv. Utöver detta så använder Hollis olika kanaler för att samla information: Automatisk insamlad data genom användning av Hollis tjänster. Så fort en användare interagerar med Hollis tjänster samlar vi in och sparar information. I detta fall är alla data inte knuten till en specifik användare. Data som du registrerar hos oss som användare. Namn, Efternamn, telefonnummer, e-post, personnummer användarnamn och lösenord är krypterad. Holli kan även samla in information om hur du som användare utnyttjar våra applikationer för att analysera sökbeteende, för statistikändamål och för att kunna visa dig anpassat innehåll. Detta görs för att förbättra användarvänlighet och kontrollera att de fungerar på avsett sätt. Hur vi behandlar cookies kan du se på vår sida om detta, där finns även information om hur du kan blockera eller tillåta cookies.

 

Hantering och skydd av information

Genom att använda våra tjänsten godkänner du även att vi kan kontakta dig med hjälp av de uppgifter du delar med oss t ex genom e-postutskick. Vi på Holli skyddar dina uppgifter genom såväl tekniska som administrativa säkerhetsåtgärder. Holli avsäger sig allt ansvar för förlust av data som ett resultat av intrång, stöld och/eller missbruk av en tredje part. Holli äger rätt att ta bort information och användare som inte följer lagen eller av Holli anses vara kränkande, stötande och/eller inte följer Integritetspolicyn. Holli´s ansvar utesluter inte att användare är ansvariga för vad de publicerar. Avslutade kundförhållande gallras fortlöpande varpå personuppgifter kopplade till aktuell användare behålls så länge användare inte begär att de raderas eller om detta inte går emot annan lagstiftning om att t.ex. uppgifterna måste sparas en viss tid för t ex bokförings- och arkivändamål. AVREGISTRERING Det är enkelt att avregistrera sig från Holli.se. Om du inte vill få fler erbjudanden via e-mail så klicka i nyhetsbrevet och avanmäl din prenumeration. Om du av någon anledning vill spärra ditt konto skickar du ett e-mail till info@holli.se så tas dina uppgifter bort från vår databas.

Delning av information till tredje part

Holli kommer aldrig att använda eller dela information som på något sätt missgynnar våra användare. Alla uppgifter som delas är i enighet med denna Integritetspolicy och lagen. Du som konsument kan närsomhelst begära att avsluta ditt konto hos oss. Vid lagbrott eller misstanke för brott delas information, enligt lag, till den del det kan vara till hjälp. Vid användandet av extern hjälp kommer dessa att få del av den information som anses behövlig för att utföra överenskommet arbete samt som följer rådande lagar. Vi delar viss anonym information rörande våra användare till de som använder vår tjänst (t.ex. till säljare) i hopp om att åstadkomma en ömsesidigt bättre upplevelse för samtliga användare. Vid en försäljning av våra Holli-tjänster kan all information komma att vara inkluderad. Vi tar inget ansvar för manuell delning av information. Vi rekommenderar därför att du är försiktig med att dela känslig information.

 

INTEGRITETSPOLICY (22:a maj 2018)

1. Allmänna villkor

Holli.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Holli i Sverige AB förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. 

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms. Holli i Sverige AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning

Klarna Checkout

Köpen på hemsidan görs via Klarna Checkout. Du fyller i ditt personnummer och postnummer i kassan och då görs automatiskt en kreditkoll av Klarna. Köpet registreras när du trycker på slutför köp och en faktura skapas automatiskt. I nästa steg kan du välja att ändra betalningssätt till kortbetalning, direktbetalning eller avbetalning.
Du måste skriva in din folkbokföringsadress för att köpet skall gå igenom.
Klarna checkout fungerar ej för företag.

Kortbetalning

Om du vill handla via företag eller om Klarna inte accepterar din kreditstatus kommer du att omdirigeras till en kortbetalningssida.
Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till DIBS betalväxel. Vi innehar SSL-certifikat och uppfyller kraven för PCI DSS för att du som kund ska kunna känna dig trygg med att betala med kort på vår hemsida.

5. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Avvikelser är ovanliga men kan förekomma.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

7. Frakt inom Sverige

Frakt om 39:- (inkl. moms) tillkommer på alla beställningar vid köp under 300:-

Vid köp över 300:- är frakten gratis.

8. Ångerrätt

Nöjd kund garanti innebär att du har rätt att returnera varan om du inte är nöjd med produkten.

Holli.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt att returnera varan, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Kunden står själv för returkostnader.

För retur måste du meddela oss inom 14 dagar från det att du mottagit varan att du kommer skicka den i retur. Du har då rätt till återbetalning senast inom 14 dagar från det att du meddelat om returen. Vi måste dock få in varan eller få ett bevis på att varan återsänts innan pengarna betalas ut.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten.
Du kan skriva ut Konsumentverkets ångerblankett och fylla i vid retur och du hittar den här

Retur sker till:
Holl i Sverige AB
Köpmannagatan 9b
762 31 Rimbo

9. Reklamation

Holli.se tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Vi kan då välja att ta tillbaks den felaktiga produkten och skickar då ut en returfraktsedel till dig. Väljer du att skicka in varan själv så kommer vi att återbetala fraktkostnaden till dig snarast, senast inom 14 dagar.

Du har som kund 3 års reklamationsrätt på en vara där ett ursprungsfel har upptäckts. Om reklamationen godkänns så kommer du att få ersättning för de extrakostnader som uppstår i samband med reklamationen, såsom, telefon-, bensin och parkeringskostnader osv.

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i sådana fall en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Holli.se och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@holli.se för att informera om reklamationen.

Mängd kapslar som skrivs på produkterna är ett snitt. Då burkarna fylls av maskiner kan det vara svårt att få ett exakt antal i varje burk. Det kan därför variera ca 5% upp eller ner i antal.

10. Ej uthämtade paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt.

Tänk på att liggetiden på Posten har förkortats till 14 dagar. Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 95:-. Avgiften debiteras i efterskott.

11. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

12. Reservation

Holli.se reserverar sig mot felaktigheter i innehåll på webbsidan och prislistan.

13. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

14. Integritetspolicy

Vi tar din integritet och säkerhet på stort allvar

Vi har därför en policy som fastställer hur dina personuppgifter ska bearbetas och skyddas.

Vem är registeransvarig för dina personuppgifter?
Holli i Sverige AB är ansvariga för dina personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser. 

Holli i Sverige AB
Köpmannagatan 9b
76231 Rimbo, Sverige

Företagsregister: Bolagsverket
Organisationsnummer: 559029-7973

Var lagrar vi dina uppgifter?
De uppgifter som vi samlar in från dig lagras inom det europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EEA), men kan även överföras och bearbetas i ett land utanför EEA. All sådan överföring av dina personuppgifter sker i enlighet med gällande lagstiftning.

Vid överföringar utanför EES tillämpar Holli.se avtal av standardtyp och integritetsskydd som skydd i länder utan beslut av adekvat skyddsnivå från Europeiska kommissionen.

Vem har tillgång till dina uppgifter?
Dina uppgifter är tillgängliga inom Holli Koncernen och kan delas med våra leverantörer av hemsida och affärssystem eller andra samarbetspartners.

Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina data för marknadsföringsändamål till tredje part utanför Holli.se. Uppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att vi ska tillhandahålla våra tjänster till dig. Du hittar de olika kategorierna av tredje part under varje enskild process nedan.

Vilka är dina rättigheter?
Rätt till tillgång: 

Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Du kan kontakta Holli.se via telefon eller e-post. Vi skickar dig dina personuppgifter via e-post (info@holli.se). För detta kan giltig legitimation krävas.

Rätt till dataportabilitet:
Varje gång som Holli.se behandlar dina personuppgifter på ett automatiserat sätt efter ditt medgivande eller enligt ett avtal har du rätt att få en kopia på dina data i ett strukturerat, vanligt och maskinläsningsbart format överförd till dig eller en annan part. Det innefattar endast de personuppgifter du har delgett oss.

Rätt till rättelse: 
Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga, inbegripet rätten att komplettera ofullständiga personuppgifter.

Rätt till radering:
Du har rätt att när som helst radera alla personuppgifter som behandlas av Holli med undantag av följande situationer

– du har ett pågående ärende med kundservice
– du har en pågående order som ännu inte har skickats eller delvis har skickats
– du har en obetald skuld hos Holli, oberoende av betalningsmetod
– du misstänks för att ha eller har missbrukat våra tjänster under de senaste fyra åren
– din skuld har sålts vidare till tredje part under de senaste tre åren eller ett år för avlidna kunder
– om du har gjort inköp sparar vi dina personuppgifter i anslutning till transaktionen i bokföringssyfte

Din rätt att neka till behandling av personuppgifter på grund av ett legitimt intresse: 

Du har rätt att neka till behandling av dina personuppgifter som baseras på Holli’s legitima intresse. Holli fortsätter inte att behandla personuppgifterna såvida vi inte kan visa på ett legitimt skäl till processen som går före dina intressen och rättigheter eller på grund av rättsliga anspråk.

Din rätt att neka till direktmarknadsföring:
Du har rätt att neka till direktmarknadsföring.

Du kan välja bort direktmarknadsföring på följande sätt:
– Följ instruktionerna i utskickat e-post för att avregistrera dig
– För att avregistrera dig från fysiska utskick kontaktar du oss via e-post, brev eller telefon.

Rätt till begränsning:
Du har rätt att kräva att Holli.se begränsar hanteringen av dina personuppgifter under följande omständigheter:
– Om du motsätter dig behandling av dina personuppgifter med utgångspunkt i Holli’s legitima intresse, ska Holli begränsa alla hantering av uppgifterna under pågående utredning av legitimt intresse.
– Om du har hävdat att dina personuppgifter är felaktiga måste Holli begränsa all hantering av dessa uppgifter under pågående utredning av huruvida personuppgifterna är korrekta.
– Om behandlingen av personuppgifterna strider mot lagen kan du motsätta dig att personuppgifterna raderas och istället begära begränsning av användningen av dina personuppgifter
– Om Holli inte längre behöver personuppgifterna men det krävs för att du ska kunna försvara dig mot rättsliga anspråk.

Hur kan du utöva dina rättigheter?
Du kontaktar oss genom e-post på info@holli.se

Rätt att framföra klagan hos en tillsynsmyndighet:
Om du anser att Holli.se behandlar dina personuppgifter på ett oriktigt sätt kan du kontakta oss. Du har också rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet.

Uppdateringar till vårt integritetsmeddelande:
Vi kan behöva uppdatera vårt integritetsmeddelande. Den senaste versionen av integritetsmeddelandet finns alltid tillgängligt på vår webbplats. Vi meddelar dig om eventuella väsentliga förändringar i integritetsmeddelandet, exempelvis syftet med användningen av dina personuppgifter, ombudets identitet eller dina rättigheter.

 

Varför använder vi dina personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för att hantera ditt köp online på Holli.se genom att behandla dina beställningar och returer via våra onlinetjänster och skicka dig meddelanden om leveransstatus eller i händelse av problem med leveransen av dina artiklar.

Vi använder dina personuppgifter för att hantera dina betalningar.

Vi använder också dina uppgifter för att hantera klagomål och garantiärenden gällande produkter.

Dina personuppgifter används för att identifiera dig och för att bekräfta att du innehar den lagstadgade minimiåldern för att genomföra köp online samt för att bekräfta din adress med externa partner.

Vi vill erbjuda dig olika betalningsalternativ och kommer att göra en analys av vilka betalningsalternativ som finns tillgängliga för dig liksom din betalningshistorik och kreditkontroller.

Vilka typer av personuppgifter hanterar vi?
Vi hanterar följande kategorier av personuppgifter

– kontaktuppgifter som exempelvis namn, adress, e-postadress och telefonnummer
– betalningsuppgifter och betalningshistorik
– orderinformation
– orderhistorik

Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Dina personuppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla de tjänster som anges ovan till dig, för att företag ska kunna verifiera din adress, för att kommunikationsföretag ska kunna skicka dig en orderbekräftelse och till lagrings- och distributionsföretag i samband med leveransen av din order. Betalningsleverantörer för hantering av din betalning. Kreditupplysningsföretag för identitets- och kreditkontroller samt inkassobyråer.

Observera att många av dessa företag har en oberoende rätt eller skyldighet att behandla dina personuppgifter.

På vilken rättslig grund behandlas dina personuppgifter?
Behandling av dina personuppgifter är nödvändigt för att Holli.se ska kunna tillhandahålla tjänsten och leverera din order till dig.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi behåller dina uppgifter så länge som du är en aktiv kund och behåller vi personuppgifterna i 36 månader efter ditt senaste köp.

Varför använder vi dina personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för att skicka dig marknadsföringserbjudanden, informationsenkäter och inbjudningar via e-post, sms, telefonsamtal och brev. Anpassade utskick kan göras för att optimera marknadsföringen för dig, detta baseras då på dina tidigare köp.

Vilka typer av personuppgifter hanterar vi?
Vi hanterar följande kategorier av personuppgifter
– kontaktuppgifter, som exempelvis e-postadress, telefonnummer och postnummer
– namn
– adress
– ålder
– shoppinghistorik

Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Uppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla den tjänst som anges ovan till mediebyråer och teknikleverantörer för distribution av fysisk och digital direktmarknadsföring. 

Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina data för marknadsföringsändamål till tredje part.

På vilken rättslig grund behandlas dina personuppgifter?
Behandlingen av dina personuppgifter bygger på ditt medgivande när du godkänner direktmarknadsföring. Detta med undantag av marknadsföring via post, inbegripet kataloger, som skickas till dig med utgångspunkt i ditt legitima intresse.

Din rätt att dra tillbaka medgivandet:
Du har rätt att när som helst dra tillbaka medgivandet till behandling av personuppgifter och neka till direktmarknadsföring.

Om du gör det kan inte Holli.se skicka några fler erbjudanden i form av direktmarknadsföring eller information till dig som bygger på ditt medgivande.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi sparar dina uppgifter i direktmarknadsföringssyfte fram till dess att du drar tillbaka ditt medgivande. 

Varför använder vi dina personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för att upprätta och hantera ditt personliga konto i syfte att ge dig en personlig och relevant upplevelse hos Holli.

Vi ger dig din orderhistorik och detaljer om dina beställningar och gör det möjligt för dig att hantera dina kontoinställningar (inbegripet preferenser när det gäller marknadsföring). Vi ger dig också enkla sätt att upprätthålla korrekt och uppdaterad information, som exempelvis kontaktuppgifter och betalningsuppgifter. Vidare gör vi det möjligt för dig att spara varor i din varukorg och tillåter dig att betygsätta och recensera varor som du har köpt från oss.

Vad för slags personuppgifter samlar vi in?
Vi behandlar alltid din e-postadress
* kontaktuppgifter som exempelvis namn, adress och telefonnummer
* födelsedatum
* kön
* land
* kontoinställningar
* krypterad kreditkortsinformation

Vi behandlar följande kategorier av personuppgifter om du gör ett köp
* orderhistorik
* leveransinformation
* betalningshistorik

Vi behandlar också följande kategorier av personuppgifter i anslutning till dina kakor
* klickhistorik
* besöks- och surfhistorik”

Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Uppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla de tjänster som anges ovan och i syfte att optimera webbplatsen använder vi webbplatsföretag och analysverktyg för betygsättning av produkter.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?

Du har rätt att när som helst avsluta ditt konto, och om du väljer att göra det upphör ditt konto att existera och du betraktas som inaktiv. Vi behåller dina personuppgifter om det finns lagstadgade krav på det och om en det pågår en öppen tvist.

Vi betraktar dig som en inaktiv kontoinnehavare om du inte har inte har gjort några beställningar på tre år

Efter att ditt konto har avslutats raderas dina uppgifter.

Din rätt att neka behandling av dina uppgifter:

Du har rätt att neka till behandling av dina personuppgifter som baseras på Holli’s legitima intresse genom att kontakta info@holli.se. Ditt konto kommer då att raderas och vi kommer inte att kunna tillhandahålla våra tjänster till dig.

 

Varför använder vi dina personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för att hantera förfrågningar från dig, hantera klagomål och garantiärenden rörande produkter samt teknisk support via e-post, telefon och sociala medier.

Vi kan också kontakta dig om det är något problem med din order.

Vilka typer av personuppgifter hanterar vi?
Vi kommer att behandla alla uppgifter du förser oss med, inbegripet följande kategorier

* kontaktuppgifter som exempelvis namn, adress och telefonnummer
* födelsedatum
* betalningsuppgifter och betalningshistorik
* kreditinformation
* orderinformation
* kundnummer
* all korrespondens i ärendet

Fullgörande av skyldigheter enligt lag 

• Vi använder dina personuppgifter för att uppfylla kraven i lagar, domstolsutslag och myndighetsbeslut.

Det innefattar att använda din personuppgifter för att samla in och kontrollera  bokföringsuppgifter för att följa bokföringsreglerna.

Vilka typer av personuppgifter hanterar vi?
Vi hanterar följande typer av personuppgifter
*kundnummer
*ordernummer
*namn
*adress
*överföringskonto
*överföringsdatum

Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Kundservicepersonal

Vi delar dina personuppgifter med IT-företag som tillhandahåller lösningar inom bokföringssystem.

På vilken rättslig grund behandlas dina personuppgifter?
Behandlingen av dina personuppgifter är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra sina skyldigheter enligt lag.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi sparar dina uppgifter i enlighet med bokföringsreglerna i ditt land.

 

 

FÖREBYGGANDE AV MISSBRUK OCH BROTT

Varför använder vi dina personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för att förebygga förlust genom att säkerställa att villkoren och bestämmelserna följs och för att upptäcka och förhindra missbruk av våra tjänster.

Vi använder också dina personuppgifter genom videoövervakning, av säkerhetsskäl, för att kunna följa upp incidenter och för att förebygga och rapportera brott i våra butiker.

Dina personuppgifter används för att förebygga och undersöka missbruk av våra tjänster online, förlust och bedrägerier, genom att analysera köpbeteendet online.

Vilka typer av personuppgifter hanterar vi?
Vi behandlar följande kategorier av personuppgifter:
*kontaktuppgifter, såsom namn, adress, telefonnummer och e-postadress
*klubbmedlemskaps-ID
*kundnummer
*videoinspelningar
* orderhistorik
* leveransinformation
* betalningshistorik

Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Dina personuppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast i de syften som anges ovan. Vi delar dina uppgifter med företag för undantagsbaserad rapportering.

Incidenter och bedrägerier kan delas med försäkringsbolag, rättsliga myndigheter eller lokala eller globala brottsbekämpande instanser för att genomföra undersökningar. Observera att dessa mottagare har en oberoende rätt eller skyldighet att behandla dina personuppgifter.

På vilken rättslig grund behandlas dina personuppgifter?
Behandlingen av dina personuppgifter i syfte att förebygga missbruk av våra  tjänster bygger på vårt legitima intresse.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi sparar dina uppgifter så länge som vi behöver för att förebygga och/eller rapportera bedrägerier och andra brott.

Videoinspelningar sparas i enlighet med lokal lagstiftning, dock maximalt i 30 dagar.

Din rätt att neka behandling av dina uppgifter:
Du har rätt att neka till behandling av dina personuppgifter som baseras på Holli’s legitima intresse genom att kontakta info@holli.se

Ditt konto kommer då att raderas och vi kommer inte att kunna tillhandahålla våra tjänster till dig.

Cookies

En kaka är en liten textfil som sparas på din dator eller mobila enhet och hämtas därifrån vid senare besök på den aktuella webbplatsen. Om du använder våra tjänster förutsätter vi att du godkänner användningen av kakor.

Hur använder vi kakor?
Vi använder permanenta kakor för att spara ditt val av startsida och för att spara dina uppgifter om du väljer ”Kom ihåg mig” när du loggar in.

Vi använder kakor för att spara dina favoritprodukter.

Vi använder sessionskakor för att kontrollera om du är inloggad eller om du har lagt en vara i din varukorg.

Vissa tredjepartskakor införs av tjänster som visas på våra webbsidor och som inte ligger under vår kontroll. De läggs in av företag som tillhandahåller sociala medier, som Twitter, Facebook och Vimeo och ger användare möjlighet att dela innehåll på webbplatsen, på det sätt som visas av deras respektive ikoner.

Vi använder också tredjepartskakor som utför spårning över flera domäner för att vi ska kunna tillhandahålla marknadsföring på andra webbplatser/i andra kanaler till dig.

Vilka typer av personuppgifter hanterar vi?
Vi kopplar endast ditt cookie-ID till de personuppgifter som du anger och som samlas in i anslutning till ditt konto.

Vem har tillgång till dina personuppgifter?
Uppgifter som vidarebefordras till tredje part används endast för att tillhandahålla ovan angivna tjänster till dig, analysverktyg i syfte att samla in statistik för att optimera vår webbplats och presentera relevant material för dig.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Holli.se sparar inte dina personuppgifter. Du kan enkelt radera kakor från din dator eller mobila enhet via webbläsaren. För instruktioner om hur du hanterar och raderar kakor, gå till alternativet ””Hjälp”” i din webbläsare. Du kan välja att avaktivera kakor eller få en avisering varje gång en ny kaka skickas till din dator eller mobila enhet. Observera att du, om du väljer att avaktivera kakor, inte kommer att kunna utnyttja alla funktioner på vår webbplats.